Lediga jobb som Kundtjänstchef i Vänersborg

Se lediga jobb som Kundtjänstchef i Vänersborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vänersborg som finns hos arbetsgivaren.

Training and Quality Manager - kundservice

Ansök    Sep 19    Varner Supply AB    Kundtjänstchef
Brinner du för Kundservice och personalutveckling? Vill du vara med och bygga upp en helt ny kundservice för e-handel? Då kan detta vara din nästa utmaning. Varner är en av Nordens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island. Varner DC är beläget i Vänersbo... Visa mer
Brinner du för Kundservice och personalutveckling? Vill du vara med och bygga upp en helt ny kundservice för e-handel? Då kan detta vara din nästa utmaning.



Varner är en av Nordens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

Varner DC är beläget i Vänersborg och från denna högautomatiserade anläggningen förser vi Varnerkoncernens samtliga butiker & online-kunder med varor. Sedan starten 2016 har anläggningen varit i ständig tillväxt och nådde för några år sedan maxkapacitet varpå anläggningen byggdes ut med en helt ny autostore för e-handel. Utbyggnaden invigdes i början av år 2023 och sedan första kvartalet 2024 är utbyggnaden i full drift. Anläggningen inhyser idag också ett flertal supportfunktioner exempelvis ekonomi och fotostudio.

Varner har idag sin kundservice för e-handeln outsourcad till extern aktör men har beslutat att överta verksamheten i egen regi och förlägga avdelningen till Varner DC i Vänersborg. Vi söker därför en Training and Quality Manager (i fortsättningen TQM) som tillsammans med övriga i ledarteamet ska bygga upp och drifta verksamheten. Som TQM kommer du att ansvara för att utveckla och genomföra utbildningsprogram samt säkerställa att våra kundservicemedarbetare levererar service av högsta kvalitet. Du kommer att arbeta nära kundserviceteamet för att säkerställa att alla medarbetare har de verktyg och kunskaper de behöver för att lyckas och bidra till en positiv kundupplevelse.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig att bli en viktig del i vår fortsatta utveckling av verksamheten i Vänersborg och uppbyggnaden av kundserviceavdelningen. Vår målsättning är hög och vi ser framför oss nya yrkesmässiga utmaningar såväl för dig som för hela verksamheten. Organisationen är platt, informell och karaktäriseras av kommersiellt fokus, högt tempo med korta beslutsvägar, enkelhet och passion!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning, med start enligt överenskommelse. Arbetstiderna är primärt dagtid vardagar men såväl kvälls- som helgarbete kan förekomma. Urval kommer påbörjas efter sista ansökningsdag, 2024-10-06. Vi tar enbart emot ansökan genom vårt rekryteringsverktyg.

Frågor kring tjänsten besvaras av HR Manager Anders Olsson via mail.
Din profil

För att trivas i rollen ser vi att du är en person med stark kommunikativ förmåga och förmåga att presentera och utbilda på ett engagerande och tydligt sätt. Du är van vid att ha många bollar i luften och har en proaktiv och flexibel attityd med förmåga att snabbt anpassa dig till förändringar. Du trivs med att arbeta både självständigt och som en del av ett team i en dynamisk och föränderlig miljö.

För att lyckas i rollen tror vi att nedan stämmer väl in på dig:


- Erfarenhet av en liknande roll som TQM eller likvärdig position inom kundservice.
- Starka kommunikativa färdigheter och förmåga att presentera och utbilda på ett engagerande och tydligt sätt.
- Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, särskilt Excel och PowerPoint.
- Gedigen erfarenhet av kvalitetskontroll inom kundservice och förståelse för kundnöjdhet och serviceleverans.



Erfarenhet av att analysera data och skapa rapporter för att driva förbättringar är meriterade liksom dokumenterad erfarenhet/utbildning inom ledarskap.

Varner är en av Skandinaviens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

Vårt centrallager är beläget i Vänersborg och från denna högautomatiserade anläggningen förser vi Varnerkoncernens samtliga butiker & online-kunder med varor. Kunden är alltid i fokus för oss såväl i butik som online och vi arbetar varje dag för att ge våra kunder den bästa handelsupplevelsen. Varner har en stark och transparent prestationskultur där ansvar och hållbarhet är centralt. Visa mindre

Teamledare Kundservice

Ansök    Sep 19    Varner Supply AB    Kundtjänstchef
Brinner du för Kundservice och ledarskap? Vill du vara med och bygga upp en helt ny kundservice för e-handel? Då kan detta vara din nästa utmaning. Varner är en av Nordens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island. Varner DC är beläget i Vänersborg och fr... Visa mer
Brinner du för Kundservice och ledarskap? Vill du vara med och bygga upp en helt ny kundservice för e-handel? Då kan detta vara din nästa utmaning.



Varner är en av Nordens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

Varner DC är beläget i Vänersborg och från denna högautomatiserade anläggningen förser vi Varnerkoncernens samtliga butiker & online-kunder med varor. Sedan starten 2016 har anläggningen varit i ständig tillväxt och nådde för några år sedan maxkapacitet varpå anläggningen byggdes ut med en helt ny autostore för e-handel. Utbyggnaden invigdes i början av år 2023 och sedan första kvartalet 2024 är utbyggnaden i full drift. Anläggningen inhyser idag också ett flertal supportfunktioner exempelvis ekonomi och fotostudio.

Varner har idag sin kundservice för e-handeln outsourcad till extern aktör men har beslutat att överta verksamheten i egen regi och förlägga avdelningen till Varner DC i Vänersborg.

Vi söker därför 2 st teamledare som tillsammans med övriga i ledarteamet ska bygga upp och drifta verksamheten. Som teamledare är du operativt ansvarig för ett 10-tal medarbetare och ansvarar för att driva avdelningens verksamhet tillsammans med övriga ledarteamet och rapporterar direkt till Customer Service Manager.



Vi erbjuder

Vi erbjuder dig att bli en viktig del i vår fortsatta utveckling av verksamheten i Vänersborg och uppbyggnaden av kundserviceavdelningen. Vår målsättning är hög och vi ser framför oss nya yrkesmässiga utmaningar såväl för dig som för hela verksamheten. Organisationen är platt, informell och karaktäriseras av kommersiellt fokus, högt tempo med korta beslutsvägar, enkelhet och passion!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning, med start enligt överenskommelse. Arbetstiderna är primärt dagtid vardagar men såväl kvälls- som helgarbete förekommer återkommande. Urval kommer påbörjas efter sista ansökningsdag, 2024-10-06. Vi tar enbart emot ansökan genom vårt rekryteringsverktyg.

Frågor kring tjänsten besvaras av HR Manager Anders Olsson via mail.
Din profil

För att trivas i rollen ser vi att du är en person som gillar högt tempo, är snabb i tanken och trivs med att vara en ledare. Vi tror att du idag har en ledande befattning inom kundservice och är redo för en ny utmaning. Du är en duktig kommunikatör både i tal och skrift och känner dig trygg i din ledarroll och drivs av att inspirera andra att hitta nya lösningar och växa i sina roller.

För att lyckas i rollen tror vi att nedan stämmer väl in på dig:


- Tidigare erfarenhet av arbete i ledande befattning inom kundservice eller motsvarande.

- Utmärkta kunskaper inom kommunikation på svenska och engelska i både tal och skrift.

- Tidigare erfarenhet av arbete med nyckeltal inom en operativ verksamhet.

- Mycket god datavana.

Språkkunskaper i finska eller norska samt dokumenterad erfarenhet/utbildning inom ledarskap är meriterade.

Varner är en av Skandinaviens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

Vårt centrallager är beläget i Vänersborg och från denna högautomatiserade anläggningen förser vi Varnerkoncernens samtliga butiker & online-kunder med varor. Kunden är alltid i fokus för oss såväl i butik som online och vi arbetar varje dag för att ge våra kunder den bästa handelsupplevelsen. Varner har en stark och transparent prestationskultur där ansvar och hållbarhet är centralt. Visa mindre

Work Force and Real Time Manager - kundservice

Ansök    Sep 19    Varner Supply AB    Kundtjänstchef
Brinner du för kundservice och ledarskap? Vill du vara med och bygga upp en helt ny kundservice för e-handel? Då kan detta vara din nästa utmaning. Varner är en av Nordens största modekoncern och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island. Varner DC är beläget i Vänersborg och från... Visa mer
Brinner du för kundservice och ledarskap? Vill du vara med och bygga upp en helt ny kundservice för e-handel? Då kan detta vara din nästa utmaning.



Varner är en av Nordens största modekoncern och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

Varner DC är beläget i Vänersborg och från denna högautomatiserade anläggningen förser vi Varnerkoncernens samtliga butiker & online-kunder med varor. Sedan starten 2016 har anläggningen varit i ständig tillväxt och nådde för några år sedan maxkapacitet varpå anläggningen byggdes ut med en helt ny autostore för e-handel. Utbyggnaden invigdes i början av år 2023 och sedan första kvartalet 2024 är utbyggnaden i full drift. Anläggningen inhyser idag också ett flertal supportfunktioner exempelvis ekonomi och fotostudio.

Varner har idag sin kundservice för e-handeln outsourcad till extern aktör men har beslutat att överta verksamheten i egen regi och förlägga avdelningen till Varner DC i Vänersborg. Vi söker därför en Work Force and Real Time Manager (i fortsättningen WFM/RTM) som tillsammans med övriga i ledarteamet ska bygga upp och drifta verksamheten. Som WFM/RTM ansvarar du för avdelningens prognoser och tillser att verksamheten bemannas för att möta dessa samt för att i realtid hantera servicenivåerna. Du förväntas vidta nödvändiga åtgärder och ge rekommendationer för att avdelningen ska uppnå överenskomna mål och säkerställa att kundinteraktioner hanteras enligt beslutade servicenivåer. Du kommer att arbeta nära de operativa ledarna och deras team och rapporterar till Customer Service Manager.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig att bli en viktig del i vår fortsatta utveckling av verksamheten i Vänersborg och uppbyggnaden av kundserviceavdelningen. Vår målsättning är hög och vi ser framför oss nya yrkesmässiga utmaningar såväl för dig som för hela verksamheten. Organisationen är platt, informell och karaktäriseras av kommersiellt fokus, högt tempo med korta beslutsvägar, enkelhet och passion!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning, med start enligt överenskommelse. Arbetstiderna är primärt dagtid vardagar men såväl kvälls- som helgarbete kan förekomma. Urval kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag, 2024-10-06. Vi tar enbart emot ansökan genom vårt rekryteringsverktyg.

Frågor kring tjänsten besvaras av HR Manager Anders Olsson via mail.
Din profil

För att trivas i rollen ser vi att du är en person som är analytisk till din natur, uppvisar stark beslutsförmåga och har en förmåga att tillämpa kritiskt tänkande. Du har väl utvecklade färdigheter i prioritering, organisation, tidshantering och kommunikation såväl muntligt som skriftligt. Du drivs av utmaningar och har en förmåga att arbeta självständigt i en miljö med högt tempo.

För att lyckas i rollen tror vi att nedan stämmer väl in på dig:


- Tidigare erfarenhet av avancerat analytiskt arbete.
- Avancerade kunskaper i Microsoft Excel.
- Tidigare erfarenhet av arbete med nyckeltal inom en operativ verksamhet.

- En utmärkt kommunikatör på svenska och engelska i både tal och skrift.
- Goda systemkunskaper.


Tidigare erfarenhet som WFM/RTM samt dokumenterad erfarenhet/utbildning inom ledarskap är meriterade.

Varner är en av Skandinaviens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

Vårt centrallager är beläget i Vänersborg och från denna högautomatiserade anläggningen förser vi Varnerkoncernens samtliga butiker & online-kunder med varor. Kunden är alltid i fokus för oss såväl i butik som online och vi arbetar varje dag för att ge våra kunder den bästa handelsupplevelsen. Varner har en stark och transparent prestationskultur där ansvar och hållbarhet är centralt. Visa mindre

AB Vänersborgsbostäder söker Kundservicechef

Företagsinformation Vänersborgsbostäder är det kommunägda bostadsföretaget i Vänersborg. Med våra drygt 3 400 lägenheter och drygt 6000 hyresgäster är vi den största aktören på Vänersborgs bostadsmarknad. Vi är ett 70-tal medarbetare som tar hand om våra lägenheter och lokaler. Tillsammans skapar vi det mest attraktiva och hållbara boendet i Vänersborg. Vill du vara med på vår resa? Just nu söker vi en Kundservicechef Tjänstebeskrivning Som Kundservi... Visa mer
Företagsinformation

Vänersborgsbostäder är det kommunägda bostadsföretaget i Vänersborg. Med våra drygt 3 400 lägenheter och drygt 6000 hyresgäster är vi den största aktören på Vänersborgs bostadsmarknad. Vi är ett 70-tal medarbetare som tar hand om våra lägenheter och lokaler. Tillsammans skapar vi det mest attraktiva och hållbara boendet i Vänersborg. Vill du vara med på vår resa?

Just nu söker vi en Kundservicechef



Tjänstebeskrivning

Som Kundservicechef kommer du att leda ett team bestående av fem medarbetare, som tillsammans ansvarar för bolagets uthyrning av lägenheter/lokaler samt växel och reception. Här ingår också en värdinna för våra trygghetsboenden.

En del av ditt uppdrag blir att medverka i vårt ledningsarbete.
Kundservicechefen ansvarar för framtagande och genomförande av bolagets marknadsföringsplan. När det gäller nyproducerade fastigheter är målgruppsundersökningar, produktval och prissättning exempel på ditt ansvarsområde. När det handlar om redan befintliga fastigheter kommer du bland annat att arbeta med efterfrågan och utveckling. Hållbarhet och digitalisering är ledord.

Du har personal och budget- och inköpsansvar för din grupp och ansvarar även för arbetsmiljön.
Inom bolaget har vi en kommunikatör som du kommer att samarbeta med.


Kvalifikationer

Vi tror att du har akademisk bakgrund och arbetat med marknadsföring inom tjänsteförsäljning mot konsumentmarknaden. Du är trygg i ditt ledarskap och är en person som trivs med att utveckla dina medarbetare, företaget du arbetar på och även dig själv.

Du är en person som drivs av att lyfta teamet och att tillsammans med kollegorna nå uppsatta mål. Du är en tydlig och kommunikativ person som värdesätter goda relationer till både kunder, kollegor och externa parter.
I vårt arbete möter vi många olika kulturer så om du är flerspråkig är det meriterande men inget krav.

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Malin Andersson tel. 0707-85 86 48 eller skicka ett mail till [email protected]
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se. Vi kommer att arbeta med löpande urval, så skicka gärna ansökan så snart du kan, dock senast 2021-04-04.

Välkommen med din ansökan!


Krav Visa mindre

Chef IT Servicedesk

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Vår enhet för IT Servicedesk har en central roll inom Länsförsäkringar. Vi är inne i en expansiv fas där vi går från att ha levererat support till 6500 användare, till att från och med maj 2022 leverera support till hela länsförsäkringsgruppen och därmed nästan dubblerar vår leverans.
Servicedesk-enheten är en del av Länsförsäkringar Älvsborgs IT-avdelning på totalt 35 medarbetare.
Vi söker nu enhetens nästa ledare och dig som brinner för att med ett närvarande ledarskap utveckla människor och leda en fantastisk grupp med cirka 16 medarbetare.  
Arbetsuppgifter

* Ansvara för att säkerställa IT Servicedesk till verksamheten
* Ansvara för medarbetarna och deras utveckling
* Budget- och resultatansvar
* Ansvara för ständiga förbättringar och utveckling av processer och arbetssätt
Regelbunden kontakt med vårt gemensamägda servicebolag, LFAB

Chef IT Servicedesk ingår i IT-ledning och rapporterar till bolagets IT-chef.


Vem är du?
Vi söker Dig som har relevant och god erfarenhet inom IT-support. Vidare har du tidigare ledarerfarenhet, kunskap om processorienterat arbete samt inom ITIL.
Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort.

Som person är du driven och målinriktad och har förmåga att se helhet. Du skapar struktur och har kapacitet att driva och leda förändring. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och drivs av att skapa goda relationer och nätverka. Som ledare kan du ta beslut och motiveras av att leda din grupp med hjälp av coachning och engagemang. Inom Länsförsäkringar Älvsborg har du som ledare en extra viktig uppgift i att förmedla och bygga vidare på vår kultur som präglas av fokus på både kund och medarbetare.
Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval.

Kontaktpersoner:
Camilla Persson, rekryterande chef: 070-2304231
Roger Rönnerhag, HR: 0521-27 30 26
Anci Öhling, FORENA: 0521 – 27 30 10

Sista ansökningsdag: 2021-12-05 Visa mindre