Lediga jobb som Kundtjänstmedarbetare i Vänersborg

Se lediga jobb som Kundtjänstmedarbetare i Vänersborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vänersborg som finns hos arbetsgivaren.

Vi söker kundrådgivare till Dina Försäkringar!

Är du en fena på kundservice, driven och bra med människor? Då är detta rätt tjänst för dig! Dina Försäkringar ett är familjärt företag som nu ska starta upp en ny del av företaget där de ska börja med samtal ut mot befintliga kunder. Dem växer kraftigt och nu behöver dem fler anställda till deras nystartade team. Här får du chansen att vara med på resan och påverka och utvecklas tillsammans med företaget. Din vardag kommer bestå av att prata med människ... Visa mer
Är du en fena på kundservice, driven och bra med människor? Då är detta rätt tjänst för dig!

Dina Försäkringar ett är familjärt företag som nu ska starta upp en ny del av företaget där de ska börja med samtal ut mot befintliga kunder. Dem växer kraftigt och nu behöver dem fler anställda till deras nystartade team. Här får du chansen att vara med på resan och påverka och utvecklas tillsammans med företaget.

Din vardag kommer bestå av att prata med människor; främst med välkomstsamtal och försäkringsförmedling till befintliga kunder där du hjälper dem se över deras försäkringar hos bolaget. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innebära kundkontakt och vägledning via telefon, främst via utgående samtal. Du kommer ha kontakt med många olika typer av människor och jobba med kundservice och försäljning/merförsäljning. Du kommer även vara en del i ett stort nätverk där du kommer samarbeta med andra avdelningar hos vår kund.

Vår kund erbjuder dig som anställd:
• Ett spännande företag som växer snabb takt där du får vara med och bidra till den fantastiska resan och utvecklas inom företaget
• Fina kontor i en härlig omgivning
• Utbildning internt där du får tillgång till ett antal värdefulla kurser i försäljning och kundkontakt bland annat
• Bra kollegor som vill allas bästa
• Gedigen upplärning och uppföljning så du alltid känner dig trygg i ditt arbete

Vi arbetar löpande med urval och intervjuer, sök därför tjänsten redan idag!

Din profil
Vi söker dig som är utåtriktad, social och trivs i ett sammanhang där du får kommunicera med andra människor!

Därtill har/är du:
• Gymnasieexamen
• God datorvana
• Bra kommunikation på svenska och engelska i tal och skrift
• Ostraffad i belastningsregistret

Meriterande om du har en utbildning inom ekonomi, finans, eller administration. Det är även en fördel om du har viss erfarenhet från sälj eller kundtjänst - helst via telefon.

Arbetsplatsen kan vara antingen i Uddevalla eller Vänersborg beroende på vad som passar rätt kandidat bäst.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Handläggare/telefonister till Försäkringskassan i Åmål

Om tjänsten Som Handläggare/Telefonist kommer du att arbeta med att hantera inkomna samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner. Verksamheten består till störst del av telefoni och e-post, men även till viss del handläggning. Vi söker handläggare/telefonister som kommer att arbeta mot Försäkringskassans partners, där man hjälper dem att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. Varje samtal är unikt och... Visa mer
Om tjänsten
Som Handläggare/Telefonist kommer du att arbeta med att hantera inkomna samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner. Verksamheten består till störst del av telefoni och e-post, men även till viss del handläggning.

Vi söker handläggare/telefonister som kommer att arbeta mot Försäkringskassans partners, där man hjälper dem att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. En viktig del av uppdraget är att informera och ge support i Försäkringskassans självbetjäningstjänster, för att skapa förutsättning för att de själva ska kunna sköta sina ärenden.

Tjänsten som Handläggare/Telefonist är ett konsultuppdrag på heltid med arbetstider 08.00-16.30 med 30 minuter lunch. Med planerat startdatum 1/8 där uppdraget inleds med en introduktionsutbildning. Uppdraget sträcker sig till att börja med över 4 månader med chans till ytterligare förläggning efter uppdragsperioden.

Uppdraget har placering på Försäkringskassans kontor i Åmål.

Rekryteringsprocessen sker löpande så tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök därför redan idag!

I din roll som Handläggare/Telefonist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hantera inkomna samtal.
- Identifiera behov och ge allmän och specifik information kopplat till detta
- Viss handläggning

Om dig
Vi söker dig som minst har en avslutad gymnasieutbildning samt minst 6 månaders erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen som Handläggare/Telefonist så tror vi också att du behöver ha en god datavana och arbeta obehindrat i officepaketet.

Då samtal kommer ske på olika språk ser vi det som meriterande om du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Som person tror vi även att du har tidigare erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad. Du behöver även trivas med möten över telefon då stor del av arbetet är via telefonsamtal.

Viktigt för tjänsten är:
- Att vara serviceinriktad
- Ha god datavana
- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Försäkringskassan
Försäkringskassan är en svensk statlig myndighet med ca.14 000 anställda som ansvarar för stora delar av socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en stor del av den offentliga tryggheten och är viktig för många människor, hushåll och samhället i stort. Försäkringen omfattar nästan alla som bor i Sverige. Huvudkontoret ligger i Stockholm men myndigheten har servicekontor i hela Sverige.

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Nathalie Hallberg  073-684 77 96  [email protected] 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] 

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Handläggare, Telefonist, Myndighet, Åmål, Försäkringskassan, Adecco Visa mindre

Kundrådgivare till vårt digitala kontor

Nytt
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
På vårt digitala kontor möter vi kunder som föredrar service och rådgivning via telefon eller dator. Det digitala teamet som finns på vårt huvudkontor i Vänersborg, ger service åt kunder över hela länet. Då vi hela tiden strävar mot att svara upp mot våra kunders behov och förväntningar finns möjlighet att utvecklas i denna roll mot att även arbeta med privatrådgivning.
Arbetsuppgifter
• Bedriva kundtjänstarbete inom ramen för mottagen bankverksamhet
• Expediera ärenden
• Erbjuda bästa möjliga service till befintliga och nya kunder
• Identifiera potential i kundens affär med Länsförsäkringar
• Boka in kunder för rådgivning
• Vägleda kunden till rätt kanal
• På sikt kunna jobba med privatrådgivning

Vem är du?
I denna roll krävs att du har gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi samt att du är väl förtrogen med Officeprogrammen. Meriterande är om du har bankerfarenhet och ekonomisk utbildning på högskolenivå. Swedsec och/eller bolånelicens är mycket meriterande.
Eftersom hög kundnöjdhet är ett av våra viktigaste mål behöver du ha goda sociala färdigheter och brinna för att ge god service. För att hålla hög kvalitet krävs att du är strukturerad, ansvarsfull och noggrann. Du bör som person vara stabil och kunna fungera professionellt även under upplevd press. Viktigt också att du tycker om att bidra till utveckling av verksamheten och att du har ett affärsmässigt tänk

Mer information
Tjänsten är heltid och visstid till 2023-11-30. Vi tillämpar löpande urval varför vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan snarast möjligt.
Kontakt:
Meléne Ljungberg, Chef Digitala kontoret: 0521-27 30 64
Roger Rönnerhag, HR-specialist 0521-27 30 26
Facklig företrädare, FORENA, Karin Eriksson-Gustavsson: 0521-273074

Sista ansökningsdag: 2022-10-16 Visa mindre

Varm start på karriären? Säljande kundtjänst för Allente i Malaga!

Börja din kundtjänstkarriär med fokus på merförsäljning för Allente i Malaga! Intresserad av att arbeta i solen? Läs vidare! Vi är ett spännande och väletablerat projekt på cirka 350 personer fördelade på tre platser - Alicante, Kalmar och Malaga, som stadigt expanderar. Vi letar nu efter fler stjärnor inom försäljning och kundtjänst som vill bli en del av gänget. Om du är någon som drivs av att lyckas, gillar att sälja och alltid är redo att göra det där ... Visa mer
Börja din kundtjänstkarriär med fokus på merförsäljning för Allente i Malaga!
Intresserad av att arbeta i solen? Läs vidare!
Vi är ett spännande och väletablerat projekt på cirka 350 personer fördelade på tre platser - Alicante, Kalmar och Malaga, som stadigt expanderar.
Vi letar nu efter fler stjärnor inom försäljning och kundtjänst som vill bli en del av gänget. Om du är någon som drivs av att lyckas, gillar att sälja och alltid är redo att göra det där lilla extra för kunden samtidigt som du gillar utmaningar och att utvecklas, då kan det bara vara dig vi letar efter!
Våra rådgivare på kundtjänst arbetar främst med att ge befintliga kunder förstklassig support när de ringer in. Samtalen du hanterar kommer att ha olika innehåll, till exempel en kund som vill ändra något, eller har frågor om prenumerationer, produkter och tjänster. Du kommer också att få jobba med försäljning till nya och existerande kunder. Vi förbereder dig med 4 veckors träning på våra produkter och tjänster, så att du kan kan känna dig säker på hur du ska hantera support och merförsäljning.
Vi fokuserar på lagandan; firar våra framgångar dagligen, arbetar tillsammans och har roligt ihop. Vår aktivitetsgrupp fixar sammankomster och utflykter året runt!
Varför oss, frågar du?
Fastanställning och fullt spanskt kontrakt med alla förmåner och inskrivning i det spanska sjukförsäkrings systemet
Relocation Package - vi hjälper dig med flyttningen från Sverige till Spanien
Mycket goda möjligheter till karriärutveckling
Attraktiva lönevillkor
Obegränsad provision på din försäljning!
Betald utbildning
Betald semester (4 veckor + 4 dagar / kalenderår)
Ett modernt kontor med öppen och trevlig planlösning
Regelbundna evenemang för de anställda och andra incentives
Företags- och projektinitiativ, som sommar & vinterfester, utflykter, generösa tävlingar med fina priser och team aktiviteter

Okej, och vad ska jag göra på dagarna?
Hantera inkommande samtal från befintliga kunder
Merförsäljning av produkter och kampanj erbjudanden
Roterande arbetstider mellan öppettiderna:
Mån-Fre 8-19
Lör-Sön 10-18
Delade skift (8-12, 15-19)
39 timmars arbetsvecka
Minst 2 fria helger per kalendermånad

Intresserad?
Var vänlig och skicka endast CV på engelska.
START: 03MAJ22
PLACERINGSORT: Benalmadena, Malaga, Spanien
ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid, tillsvidare
#jobbjustnu Visa mindre

Jobba hemma med kundtjänst och merförsäljning för Tele2

Vi på Webhelp utlovar ett utmanande och kunskapsgivande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som är självständig, trivs med att jobba med utsatta mål, alltid vill hjälpa till och vill utvecklas! Arbeta heltid med kundtjänst hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige! Vi söker nya härliga medarbetare till start 11:e april! Vill du arbeta hemifrån permanent? Har du tekniskt intresse, är intresserad av försäljning och vill alltid leverera kun... Visa mer
Vi på Webhelp utlovar ett utmanande och kunskapsgivande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som är självständig, trivs med att jobba med utsatta mål, alltid vill hjälpa till och vill utvecklas!
Arbeta heltid med kundtjänst hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige!
Vi söker nya härliga medarbetare till start 11:e april!
Vill du arbeta hemifrån permanent? Har du tekniskt intresse, är intresserad av försäljning och vill alltid leverera kundservice i världsklass? Då kan det vara dig vi letar efter!
Som kundtjänstmedarbetare på Webhelp är du kundernas stöttepelare vid allmänna frågor och tekniska problem vad gäller deras produkter hos Tele2 och Boxer!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att svara på inkommande samtal från befintliga kunder, i dessa samtal kommer du:
Svara på generella frågor om Tele2 och Boxers produkter och tjänster
Genomföra teknisk support på TV-tjänster som vi förmedlar till kunden och följa upp supportärenden
Erbjuda merförsäljning till befintliga kunder

Anställningen börjar med fyra veckor utbildning förlagd under två olika block. Utbildningen är en betald distansutbildning där du får lära dig grunderna för att komma in i arbetet.
I den här tjänsten kommer du att arbeta hemifrån permanent, dvs. även efter att pandemin avtar. På så vis får du möjligheten att starta en intressant karriär där du känner dig hemma!
Vi söker dig som är självständig och..
Vill arbeta hemifrån
Är intresserad av försäljning
Är en teknikintresserad person, som trivs med uppsatta mål och kontinuerlig uppföljning.
Är lösningsorienterad och vill ge alla kunder service av bästa kvalité.
Har godkända gymnasiebetyg i svenska och engelska.
Kan tillgodose en bra arbetsmiljö i ditt hem, har fast internetuppkoppling och bor i Sverige.

Vi erbjuder lön med provision utan tak och..
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Friskvårdsbidrag.
Kollektivavtal är en självklarhet för oss. Läs mer om lön och anställningsvilkor via länken på nästa sida.

Intresserad? Ansök nu!
Som en del i rekryteringsprocessen kommer du vid en eventuell intervju bli ombedd att visa godkända betyg i svenska och engelska, ta fram två referenser och ta en bild på din tilltänkta arbetsstation.
Urval sker löpande så sök så snart som möjligt!
START: 2022-04-11
ANSTÄLLNINGSFORM: 6 månaders provanställning, flexibel anställningsform där du väljer om du vill arbeta mellan 100% till 75%.
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, mån-fre 07:45-19:15, lördag 08:45-15:15
PLACERINGSORT: Du arbetar permanent hemifrån från din folkbokförda adress. Officiellt kommer du att tillhöra kontoret i Östersund
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Jobba hemifrån med säljande kundtjänst – Tele2

Vi på Webhelp utlovar ett utmanande och kunskapsgivande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som är självständig, trivs med att jobba med utsatta mål, alltid vill hjälpa till och vill utvecklas! Arbeta heltid med kundtjänst hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige! Vill du arbeta hemifrån permanent? Har du tekniskt intresse, är intresserad av försäljning och vill alltid leverera kundservice i världsklass? Då kan det vara dig vi letar eft... Visa mer
Vi på Webhelp utlovar ett utmanande och kunskapsgivande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som är självständig, trivs med att jobba med utsatta mål, alltid vill hjälpa till och vill utvecklas!
Arbeta heltid med kundtjänst hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige!
Vill du arbeta hemifrån permanent? Har du tekniskt intresse, är intresserad av försäljning och vill alltid leverera kundservice i världsklass? Då kan det vara dig vi letar efter!
Som kundtjänstmedarbetare på Webhelp är du kundernas stöttepelare vid allmänna frågor och tekniska problem vad gäller deras produkter hos Tele2 och Boxer!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att svara på inkommande samtal från befintliga kunder, i dessa samtal kommer du:
Svara på generella frågor om Tele2 och Boxers produkter och tjänster
Genomföra teknisk support på TV-tjänster som vi förmedlar till kunden och följa upp supportärenden
Erbjuda merförsäljning till befintliga kunder

Anställningen börjar med fyra veckor utbildning förlagd under två olika block. Utbildningen är en betald distansutbildning där du får lära dig grunderna för att komma in i arbetet.
I den här tjänsten kommer du att arbeta hemifrån permanent, dvs. även efter att pandemin avtar. På så vis får du möjligheten att starta en intressant karriär där du känner dig hemma!
Vi söker dig som är självständig och..
Vill arbeta hemifrån
Är intresserad av försäljning
Är en teknikintresserad person, som trivs med uppsatta mål och kontinuerlig uppföljning.
Är lösningsorienterad och vill ge alla kunder service av bästa kvalité.
Har godkända gymnasiebetyg i svenska och engelska.
Kan tillgodose en bra arbetsmiljö i ditt hem, har fast internetuppkoppling och bor i Sverige.

Vi erbjuder lön med provision utan tak och..
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Friskvårdsbidrag.
Kollektivavtal är en självklarhet för oss. Läs mer om lön och anställningsvilkor via länken på nästa sida.

Intresserad? Ansök nu!
Som en del i rekryteringsprocessen kommer du vid en eventuell intervju bli ombedd att visa godkända betyg i svenska och engelska, ta fram två referenser och ta en bild på din tilltänkta arbetsstation.
Urval sker löpande så sök så snart som möjligt!
START: 2022-03-28
ANSTÄLLNINGSFORM: 100% anställningsgrad med 6 månaders provanställning.
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, mån-fre 07:45-19:15, lördag 08:45-15:15
PLACERINGSORT: Du arbetar permanent hemifrån från din folkbokförda adress. Officiellt kommer du att tillhöra kontoret i Östersund
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Jobba hemifrån med säljande kundtjänst – Tele2

Vi på Webhelp utlovar ett utmanande och kunskapsgivande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som är självständig, trivs med att jobba med utsatta mål, alltid vill hjälpa till och vill utvecklas! Arbeta heltid med kundtjänst hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige! Vill du arbeta hemifrån permanent? Har du tekniskt intresse, är intresserad av försäljning och vill alltid leverera kundservice i världsklass? Då kan det vara dig vi letar eft... Visa mer
Vi på Webhelp utlovar ett utmanande och kunskapsgivande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som är självständig, trivs med att jobba med utsatta mål, alltid vill hjälpa till och vill utvecklas!
Arbeta heltid med kundtjänst hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige!
Vill du arbeta hemifrån permanent? Har du tekniskt intresse, är intresserad av försäljning och vill alltid leverera kundservice i världsklass? Då kan det vara dig vi letar efter!
Som kundtjänstmedarbetare på Webhelp är du kundernas stöttepelare vid allmänna frågor och tekniska problem vad gäller deras produkter hos Tele2 och Boxer!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att svara på inkommande samtal från befintliga kunder, i dessa samtal kommer du:
Svara på generella frågor om Tele2 och Boxers produkter och tjänster
Genomföra teknisk support på TV-tjänster som vi förmedlar till kunden och följa upp supportärenden
Erbjuda merförsäljning till befintliga kunder

Anställningen börjar med fyra veckor utbildning förlagd under två olika block. Utbildningen är en betald distansutbildning där du får lära dig grunderna för att komma in i arbetet.
I den här tjänsten kommer du att arbeta hemifrån permanent, dvs. även efter att pandemin avtar. På så vis får du möjligheten att starta en intressant karriär där du känner dig hemma!
Vi söker dig som är självständig och..
Vill arbeta hemifrån
Är intresserad av försäljning
Är en teknikintresserad person, som trivs med uppsatta mål och kontinuerlig uppföljning.
Är lösningsorienterad och vill ge alla kunder service av bästa kvalité.
Har godkända gymnasiebetyg i svenska och engelska.
Kan tillgodose en bra arbetsmiljö i ditt hem, har fast internetuppkoppling och bor i Sverige.

Vi erbjuder lön med provision utan tak och..
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning där du själv väljer din anställningsgrad. Du väljer mellan 100-75%.
Friskvårdsbidrag.
Kollektivavtal är en självklarhet för oss. Läs mer om lön och anställningsvilkor här.

Intresserad? Ansök nu!
Som en del i rekryteringsprocessen kommer du vid en eventuell intervju bli ombedd att visa godkända betyg i svenska och engelska, ta fram två referenser och ta en bild på din tilltänkta arbetsstation.
Urval sker löpande så sök så snart som möjligt!
START: 2022-03-14
ANSTÄLLNINGSFORM: 6 månaders provanställning, flexibel anställningsform där du väljer om du vill arbeta mellan 100% till 75%.
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, mån-fre 07:45-19:15, lördag 08:45-15:15
PLACERINGSORT: Du arbetar permanent hemifrån från din folkbokförda adress. Officiellt kommer du att tillhöra kontoret i Östersund
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Jobba hemifrån med kundservice och försäljning för Telenor!

Vill du utvecklas inom kundservice, kommunikation och försäljning? Gillar du att arbeta i team mot gemensamma mål? Sök tjänsten som säljande kundservicemedarbetare hos Telenor idag! Telenors Kundservice utökar sitt team med fler säljande servicestjärnor! Som kundservicemedarbetare på Telenor hanterar du inkommande samtal från våra kunder gällande beställningar, fakturor och erbjudanden. Din första uppgift är att besvara deras frågor och funderingar för att... Visa mer
Vill du utvecklas inom kundservice, kommunikation och försäljning? Gillar du att arbeta i team mot gemensamma mål? Sök tjänsten som säljande kundservicemedarbetare hos Telenor idag!
Telenors Kundservice utökar sitt team med fler säljande servicestjärnor!
Som kundservicemedarbetare på Telenor hanterar du inkommande samtal från våra kunder gällande beställningar, fakturor och erbjudanden. Din första uppgift är att besvara deras frågor och funderingar för att därefter lyssna efter deras behov och erbjuda dem Telenors produkter och tjänster som de saknar idag. Merförsäljning är en naturlig del av alla kundsamtal hos oss.
Du kommer att vara en del av ett dynamiskt team med andra individer som också brinner för försäljning och kundservice. Varje team består av ca 15-20 personer och leds av en av våra duktiga Team Managers vars primära uppgift är att se till att individerna i teamet trivs, utvecklas i sin arbetsroll samt att teamet tar sina övergripande mål. Vi har en stark feedbackkultur där du kan förvänta dig kontinuerlig pepp, återkoppling och utvecklande feedback i syfte att du ska bli så bra som möjligt på ditt jobb.
Detta arbete kommer att vara hemmabaserat, du sitter således hemifrån och arbetar med utrustning du erhåller från arbetsgivaren.
Vår absoluta övertygelse är att om man mår bra och trivs på jobbet så är det lättare att göra bra resultat, därför månar vi om att skapa en stark sammanhållning och gemenskap i vardera team - vi ska ha roligt på jobbet!
Vi erbjuder dig en tjänst i ett internationellt företag med goda utvecklingsmöjligheter.
Webhelp är ett snabbt växande företag med mer än 60 000 kollegor i 40 länder. Blir du vår kollega kommer du att starta tjänsten med en utbildning i kunddialog, ärendehantering och försäljning. Hos oss kommer du garanterat att utveckla din förmåga att lyssna aktivt, sälja tjänster och att samarbeta!
Några utav våra förmåner:
Fast månadslön + provision utan tak
Kollektivavtal med Unionen
Friskvårdsbidrag
Utvecklingsmöjligheter

Vi söker dig som:
Gillar att arbeta mot mätbara mål
Brinner för kundservice, kommunikation och har lätt för att samarbeta
Har godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)
Talar flytande Svenska och känner sig bekväm med engelska
Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservice och/eller försäljning.

När du anställs hos oss så kommer du att starta tjänsten med en grundutbildning på heltid under ett par veckor, utbildningen kommer även den att ske helt på distans. Under utbildningen fokuserar vi på att förbereda dig som nyanställd på allra bästa sätt så att du känner dig trygg i din nya arbetsroll.
Vi ser fram emot din ansökan - skicka in ditt CV redan idag!
START: 2022-03-14
PLACERINGSORT: Hemifrån, där du bor i Sverige. Organisatoriskt kommer du att tillhöra vårt kontor i Norrköping.
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidaretjänst 100% med 6 månaders provanställning
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiden som är måndag - fredag 08:00-18:00
Vi gör löpande rekryteringar och urval, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Sommarvikariat som kundtjänsthandläggare

Ansök    Mar 1    Trafikverket    Kundtjänstmedarbetare
Som sommarvikarie på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet. Planerad tidsperiod: maj - september. Sommarvikariat som kundtjänsthandläggare Arbetsuppgifter Som kundtjänsthandläggare ska du alltid bemöta kunden så den känner sig välkommen, får tydlig information och får de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper. Dina huvu... Visa mer
Som sommarvikarie på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.
Planerad tidsperiod: maj - september.


Sommarvikariat som kundtjänsthandläggare

Arbetsuppgifter

Som kundtjänsthandläggare ska du alltid bemöta kunden så den känner sig välkommen, får tydlig information och får de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är kundtjänst och receptionsarbete, tidsbokning av kunskap- och förarprov, administration av korkortsfoto och att svara på kundfrågor. Du ska även kunna genomföra ID-kontroll, boka tolk via tolkförmedlingen, kunna göra enklare ändringar i resursplaneringen och utföra allmänna kontorsgöromål.

Övrig information

Varje sommarjobb har en egen annons vilket bland annat innebär att du aktivt behöver söka samtliga sommarjobb du är intresserad av. Det innebär också att du kan bli aktuell för flera sommarjobb och bli kontaktad av flera olika chefer för intervjuer.
Om du uppfyller kraven i annonsen och går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra webbaserade tester. Dessa kommer att skickas via mail efter ansökningstiden har gått ut. Kvalifikationerna i annonsen och testresultaten kommer ligga som grund för vilka som går vidare till intervju. Vi arbetar för en öppen inkluderande kultur där vi värdesätter mångfald. För en träffsäker och objektiv rekrytering använder vi webbaserade tester i vårat urval. Testerna är ett objektivt verktyg helt oberoende av ålder, kön, etnicitet etc. som gör att de är rättvisa och motverkar diskriminering. Det innebär att alla kandidater bedöms på samma sätt. 
#sommarjobbkundtjänst #sommarjobbgymnasieutbildning

Kvalifikationer

Vem är du?
Som person är du lösningsorienterad och har förmågan att sätta dig in i olika arbetsuppgifter och lösa de situationer som uppstår. Du har en god samarbetsförmåga, är engagerad och utför dina arbetsuppgifter på ett pålitligt sätt.
Vi söker dig som
Har en pågående gymnasieutbildning eller som har avslutat utbildningen 2020 eller senare.
har körkort för personbil.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Hos Förarprov på Trafikverket bidrar du till att säkerställa trafiksäkerheten och miljömedvetenheten på Sveriges vägar. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Det är hos oss som drömmen om ett körkort och de möjligheter som det skapar kan förverkligas. Det är vi som gör så att alla kunder känner sig välkomna, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Visa mindre

Jobba hemifrån som kundtjänstmedarbetare – Tele2

Vi på Webhelp utlovar ett utmanande och kunskapsgivande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som är självständig, trivs med att jobba med utsatta mål, alltid vill hjälpa till och vill utvecklas! Arbeta heltid med kundtjänst hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige! Vill du arbeta hemifrån permanent? Har du tekniskt intresse, är intresserad av försäljning och vill alltid leverera kundservice i världsklass? Då kan det vara dig vi letar eft... Visa mer
Vi på Webhelp utlovar ett utmanande och kunskapsgivande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som är självständig, trivs med att jobba med utsatta mål, alltid vill hjälpa till och vill utvecklas!
Arbeta heltid med kundtjänst hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige!
Vill du arbeta hemifrån permanent? Har du tekniskt intresse, är intresserad av försäljning och vill alltid leverera kundservice i världsklass? Då kan det vara dig vi letar efter!
Som kundtjänstmedarbetrare på Webhelp är du kundernas stöttepelare vid allmänna frågor och tekniska problem vad gäller deras produkter hos Tele2 och Boxer!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att svara på inkommande samtal från befintliga kunder, i dessa samtal kommer du:
Svara på generella frågor om Tele2 och Boxers produkter och tjänster
Genomföra teknisk support på TV-tjänster som vi förmedlar till kunden och följa upp supportärenden
Erbjuda merförsäljning till befintliga kunder

Anställningen börjar med fyra veckor utbildning förlagd under två olika block. Utbildningen är en betald distansutbildning där du får lära dig grunderna för att komma in i arbetet.
I den här tjänsten kommer du att arbeta hemifrån permanent, dvs. även efter att pandemin avtar. På så vis får du möjligheten att starta en intressant karriär där du känner dig hemma!
Vi söker dig som är självständig och..
Vill arbeta hemifrån
Är intresserad av försäljning
Är en teknikintresserad person, som trivs med uppsatta mål och kontinuerlig uppföljning.
Är lösningsorienterad och vill ge alla kunder service av bästa kvalité.
Har godkända gymnasiebetyg i svenska och engelska.
Kan tillgodose en bra arbetsmiljö i ditt hem, har fast internetuppkoppling och bor i Sverige.

Vi erbjuder lön med provision utan tak och..
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning där du själv väljer din anställningsgrad. Du väljer mellan 100-75%.
Friskvårdsbidrag.
Kollektivavtal är en självklarhet för oss. Läs mer om lön och anställningsvilkor här.

Intresserad? Ansök nu!
Som en del i rekryteringsprocessen kommer du vid en eventuell intervju bli ombedd att visa godkända betyg i svenska och engelska, ta fram två referenser och ta en bild på din tilltänkta arbetsstation.
Urval sker löpande så sök så snart som möjligt!
START: 2022-02-28
ANSTÄLLNINGSFORM: 6 månaders provanställning, flexibel anställningsform där du väljer om du vill arbeta mellan 100% till 75%.
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, mån-fre 07:45-19:15, lördag 08:45-15:15
PLACERINGSORT: Du arbetar permanent hemifrån från din folkbokförda adress. Officiellt kommer du att tillhöra kontoret i Östersund
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Kundrådgivare

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare. Nu söker vi en kundrådgivare till koncerninköp, enhet Kundservice team Beställa, som vill vara med och utveckla koncerninköps kundservice till att möta verksamhetens behov av stöd i inköpsfrågor. Ta chansen... Visa mer
Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare.

Nu söker vi en kundrådgivare till koncerninköp, enhet Kundservice team Beställa, som vill vara med och utveckla koncerninköps kundservice till att möta verksamhetens behov av stöd i inköpsfrågor. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största arbetsgivare.

Ditt uppdrag

Enhet Kundservice är den naturliga ingången för VGR verksamheter till koncerninköp i olika inköpsfrågor. Här arbetar ett flertal kundrådgivare med att besvara och handlägga inkommande ärenden via våra olika kanaler. Det handlar främst om support kring upphandlade avtal och produkter samt handlägga beställningar av nya inköpsbehov som vi tar emot och handlägger i VGR e-handelssystem Marknadsplatsen.

Som kundrådgivare arbetar du i mindre team med inriktning inom specifika inköpsområden där du har ett nära samarbete med inköpare och materialkonsulenter. Rollen innebär också daglig kontakt med leverantörer. Eftersom sjukvården är våra största kunder handlar det främst om produkter som dagligen används i vården och vi söker nu en person som har god kännedom om de produkter som används i patientnära arbete inom akutsjukvården.

Vad kan vi erbjuda dig?

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av gemenskap, engagemang och glädje. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Vi tillämpar flextid och som medarbetare på Kundservice har du även möjligheter att arbeta på distans vissa dagar.

För att lyckas i rollen behöver du:

- Gymnasiekompetens
- Sjukvårdskompetens med erfarenhet från akutsjukvården
- God produktkunskap om vilka produkter som används i patientnära arbete
- Vara kommunikativ och ha lätt för att uttrycka dig i skrift
- Mycket god datorvana

Vi ser det som meriterande om du har beställarkompetens i Marknadsplatsen och/eller har tidigare yrkeserfarenhet från arbete i kundtjänst, som orderhandläggare eller motsvarande.

Som person behöver du vara serviceinriktad och förstår betydelsen av ett professionellt bemötande. För att klara rollen behöver du vara flexibel, lösningsfokuserad och ha förmåga att ta egna initiativ och fatta beslut i det löpande arbetet. Att kunna samarbeta med andra är a och o. Eftersom vi arbetar i små team lägger vi stor vikt på dina personliga egenskaper.

Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Övrigt

Anställningen är ett vikariat under ca ett år med placering i Borås eller Vänersborg.

Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”.

Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv.


Läs om våra förmåner: https://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/dinaformaner/

Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Kundrådgivare - bank

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
 På vårt digitala bankkontor möter vi kunder som föredrar service och rådgivning via telefon eller dator. Det digitala teamet som finns på vårt huvudkontor i Vänersborg, ger service åt kunder över hela länet. Då vi hela tiden strävar mot att svara upp mot våra kunders behov och förväntningar finns möjlighet att utvecklas i denna roll mot att även arbeta med till exempel sparande/placeringar, företag och förändringsarbeten.
 Arbetsuppgifter
• Bedriva kundtjänstarbete inom ramen för mottagen bankverksamhet
• Expediera ärenden
• Erbjuda bästa möjliga service till befintliga och nya kunder
• Identifiera potential i kundens affär med Länsförsäkringar
• Skapa mervärden för kunder genom proaktiva råd
• Boka in kunder för rådgivning
• Vägleda kunden till rätt kanal

Du kommer att få intern utbildning inom våra produkter och system.

Vem är du?
I denna roll krävs att du har gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi samt att du är väl förtrogen med Officeprogrammen. Meriterande är om du har bankerfarenhet och ekonomisk utbildning på högskolenivå. Swedsec och/eller bolånelicens är mycket meriterande.
 Eftersom hög kundnöjdhet är ett av våra viktigaste mål behöver du ha goda sociala färdigheter och brinna för att ge god service. Som person är du därför förtroendeingivande och lösningsorienterad. För att hålla hög kvalitet krävs att du även är strukturerad, ansvarsfull och noggrann. Du bör som person vara stabil och kunna fungera professionellt även under upplevd press. Du bör också tycka om samt ha lätt för att hantera digitala verktyg. Viktigt också att du tycker om att bidra till utveckling av verksamheten och att du har ett affärsmässigt tänk. 
Mer information
 Tjänsten är heltid och tillsvidare med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar löpande urval varför vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan snarast möjligt.

Sista ansökningsdag: 2022-02-20 

Välkommen med din ansökan!
Rekryterande chef: Meléne Ljungberg, telefon: 0521-27 30 64
HR
-ansvarig rekrytering: Roger Rönnerhag, telefon: 0521-27 30 26
Facklig representant, FORENA: Ann-Christin Öhling: telefon: 0521-27 30 10 Visa mindre

Servicedeskmedarbetare - IT

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från 20 länsförsäkringsbolag. Du kommer också delvis att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till Servicedesk.

Arbetsuppgifter
* Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten med bolagets mål i fokus
* Arbeta aktivt med förbättringar av processer
* Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens

Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma.

Vem är du?
Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Office. Då kommunikationen med våra användare till större delen sker via telefon, är det viktigt att du är bekväm med telefon som arbetsverktyg.. Meriterande är flerårig arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket, kunskap om processorienterat arbete samt kunskaper inom IT- och informationssäkerhet. Tidigare arbete i ärendehanteringssystem är något som vi också ser som värdefullt. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort.
Som person är du en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdag: 2021-05-16 
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag. Visa mindre

Servicedeskmedarbetare - IT

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från 20 länsförsäkringsbolag. Du kommer också delvis att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till Servicedesk.

Arbetsuppgifter
* Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten med bolagets mål i fokus
* Arbeta aktivt med förbättringar av processer
* Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens

Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma.

Vem är du?
Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Office. Då kommunikationen med våra användare till större delen sker via telefon, är det viktigt att du är bekväm med telefon som arbetsverktyg.. Meriterande är flerårig arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket, kunskap om processorienterat arbete samt kunskaper inom IT- och informationssäkerhet. Tidigare arbete i ärendehanteringssystem är något som vi också ser som värdefullt. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort.
Som person är du en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdag: 2021-05-16 
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag. Visa mindre

Kundtjänstmedarbetare

Ansök    Jun 22    LMR Invest AB    Kundtjänstmedarbetare
LMR Invest AB är ett väletablerat företag inom näthandel, som sedan 2008 arbetar med försäljning av eftermarknadsdelar och tillbehör i bilbranschen. Vi säljer alltifrån bildelar & tillbehör till styling & tuning och mycket mera via hemsidorna www.l-m-r.se samt www.raidopower.se (och snart www.houseofmotorsport.com). Vi finns numera i nyinflyttade lokaler i Trestad Center, mittemellan Trollhättan och Vänersborg. Idag är vi 6 anställda och söker nu en ny med... Visa mer
LMR Invest AB är ett väletablerat företag inom näthandel, som sedan 2008 arbetar med försäljning av eftermarknadsdelar och tillbehör i bilbranschen.
Vi säljer alltifrån bildelar & tillbehör till styling & tuning och mycket mera via hemsidorna www.l-m-r.se samt www.raidopower.se (och snart www.houseofmotorsport.com).
Vi finns numera i nyinflyttade lokaler i Trestad Center, mittemellan Trollhättan och Vänersborg.
Idag är vi 6 anställda och söker nu en ny medarbetare som tillsammans med oss vill arbeta i en spännande och växande bransch.


Kundtjänstmedarbetare
Om tjänsten
Vi behöver nu en till person som kan ta hand om vår kundtjänst via telefon och mail.
Som kundtjänstmedarbetare för vår e-handel kommer du primärt (men inte begränsat till) att sköta kontakten med våra kunder via telefon och mail samt en del på sociala medier. Du kommer även ta hand om kontakten med fraktbolag vid skadeärenden samt med leverantörer m.m.
Du blir en del av ett glatt och drivet gäng där humor och ansvarskänsla står högt i kurs.
Som person är du öppen, social, serviceinriktad, ansvarsfull, noggrann och gillar att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du bör även ha förmågan att arbeta självständigt och att organisera det dagliga arbetet.
God kunskap i Svenska och Engelska i både skrift och tal är ett krav, även erfarenhet av Microsoft Office verktyg.
Önskevärt och en merit är om du har intresse för bilar, bilstyling/tuning, biltillbehör samt kunskap om näthandel.
B-körkort är inte ett krav men meriterande.
Tjänsten är en heltidstjänst med placering i kontor i Trestad Center (mellan Trollhättan och Vänersborg).
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan som du skickar till [email protected]
Vänta inte med att söka, då tjänsten skall tillsättas snarast.
Uppgifter:
Telefon / Mail / Sociala medier / Butik
Administrera returer från kunder (justera kostnader i Klarna/Visma)
Sköta reklamationer till PostNord
Göra orderjusteringar/manuella hanteringar
Utskick / Nyhetsbrev etc
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Kundtjänsthandläggare

Ansök    Sep 5    Trafikverket    Kundtjänstmedarbetare

Vill du arbeta som kundtjänsthandläggare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. Hos Förarprov jobbar du med kunden i centrum. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkortsområdet och yrkestrafikområdet. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att varje kund känn... Visa mer

Vill du arbeta som kundtjänsthandläggare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. Hos Förarprov jobbar du med kunden i centrum. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkortsområdet och yrkestrafikområdet. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att varje kund känner sig välkommen, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper. Vårt mål är trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. På Förarprov möter vi ett stort antal kunder varje dag. Vi ser olikheter hos både medarbetare och kunder som en styrka och hos oss är utveckling en självklarhet. Förarprov är en enhet i Trafikverket och har cirka 500 medarbetare i hela landet fördelade på ett 30-tal orter.



Kundtjänsthandläggare

Är du serviceinriktad och tycker om att möta nya människor? Då kanske det här är jobbet för dig! Vi söker nu kundtjänsthandläggare/provförrättare till Förarprovskontoret i Vänersborg. I ditt dagliga arbete kommer du att möta många olika människor på deras väg till nya körkortsbehörigheter. Din uppgift som kundtjänsthandläggare/provförrättare blir att förrätta kunskapsprov, som sker främst i grupp. Du hjälper även kunder vid fotografering i samband med prov och förnyelse av körkort. Utöver detta ingår receptionsarbete samt allmänna kontorsgöromål. Bemötande och tydlig information är viktiga delar i ditt arbete för att våra kunder alltid ska få de bästa förutsättningarna för att visa sina kunskaper.



Vi söker dig som




  • har en avslutad gymnasieutbildning

  • är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov

  • uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

  • har körkort för personbil.



Det är meriterande om du




  • har erfarenhet av att arbeta i reception eller kundtjänst

  • behärskar ytterligare språk exempelvis arabiska.



I den här rollen kommer du kommer att vara vårt ansikte utåt och du behöver trivas med att möta nya människor. Som person är du serviceinriktad, strukturerad och har lätt för dig att anpassa dig till nya situationer. Då det under vissa perioder kan medföra en högre arbetsbelastning ser vi även att du är stresstålig.

Visa mindre

Kundrådgivare bank till Vänersborg - vikariat

Beskrivning Som kundrådgivare är du att kontorets ansikte utåt. Du är den första personen våra kunder möter på kontoret och du har stor påverkan på kundens upplevelse av oss som bolag. Du har ett viktigt ansvar att förmedla rätt kund till rätt kanal inom alla våra affärsområden. Arbetsuppgifter Din arbetsplats kommer att vara i fronten på kontoret där du hanterar kundens ärenden vid spontanbesök som till exempel enklare bankbyten. Kundservice och utvecklin... Visa mer
Beskrivning
Som kundrådgivare är du att kontorets ansikte utåt. Du är den första personen våra kunder möter på kontoret och du har stor påverkan på kundens upplevelse av oss som bolag. Du har ett viktigt ansvar att förmedla rätt kund till rätt kanal inom alla våra affärsområden.
Arbetsuppgifter
Din arbetsplats kommer att vara i fronten på kontoret där du hanterar kundens ärenden vid spontanbesök som till exempel enklare bankbyten. Kundservice och utveckling av kundrelationer är också en central del av ditt arbete. Du kommer vidare också att delta i kontorets administrativa kontorsgöromål. Det kommer finnas tillfälle att delta i externa representationer såsom mässor och kundträffar.

Kvalifikationer
Som bakgrund har du arbetslivserfarenhet från arbete i kundtjänst bank eller liknande erfarenheter. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi. Vi förutsätter att du behärskar svenska väl i tal och skrift samt har mycket god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet av våra olika interna system är meriterande.
Personliga egenskaper
Du som söker denna tjänst är en positiv och energisk lagspelare med en proaktiv förmåga som sätter kunden och affären i centrum. Du uppskattar ett serviceorienterat och varierat arbete med ett högt arbetstempo.
Villkor
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är ett vikarat till 2021-08-31. Placering på kontoret i Vänersborg. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag är 2020-07-26.
ANSÖK HÄR!
https://lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/signin/LOGIN?successUrl=/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/applyjob/jobrq000000000004320?reqNo=4320
Kontaktpersoner:
Rekryterande chef: Johanna Svedung, kontorschef, telefon: 0521-27 31 09
HR-ansvarig rekrytering: Roger Rönnerhag, telefon: 0521 - 27 30 26
Facklig representant, FORENA: Ann-Christine Öhling: telefon: 0521-27 30 10 Visa mindre

Kundtjänstmedarbetare, vikariat

Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Ragn-Sells Däckåtervinning AB samlar in, behandl... Visa mer
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.



Ragn-Sells Däckåtervinning AB samlar in, behandlar och återvinner däck. Verksamheten finns i Norge och Sverige.

En av våra duktiga medarbetare kommer att vara föräldraledig och vi söker därför en vikarierande kundtjänstmedarbetare med placering vid vår granulatfabrik på Heljestorp i Vänersborg

Arbetsuppgifter

Placering är i Vänersborg men vi svarar på samtal från alla våra däckkunder i Norge och Sverige. Vi hanterar all löpande administration som inkommande samtal, lägger upp ordrar, förbereder fakturering, statistik, lagerhantering samt kontroll och kontering av leverantörsfakturor.

I rollen, som är en heltidstjänst, är du Ragn-Sells Däckåtervinnings röst utåt och tar emot inkommande samtal och e-post med beställningar och diverse förfrågningar från externa kunder.

Arbetstiderna är 07-16 måndag-torsdag och 07-14:30 fredag.

Tjänsten är ett vikariat med önskat tillträde i början av november 2020.

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och god datorvana. Du har tidigare erfarenhet från kundtjänst eller liknade serviceyrken och vet värdet av att erbjuda högklassig service. 
Det viktigaste är att du trivs med telefonen som ditt arbetsverktyg och att du gärna gör det lilla extra för att ge god service åt våra kunder.

Då du kommer att vara vår representant mot kund lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och din inställning. Du är serviceinriktad och professionell i alla kundkontakter och kan upprätthålla en positiv och förtroendeingivande attityd även i stressade situationer. Du behöver dessutom vara självständig, drivande och noggrann. Det är meriterande om du har vana av att arbeta med bokning i system. Självklart har du ett intresse för miljö.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder möjligheten att arbeta i en stor rikstäckande organisation samtidigt som du i kundtjänst på däckavdelningen är en del av en liten härlig arbetsgrupp. I rollen ingår du i en grupp på 4 personer. Frågorna som behandlas är av varierade slag vilket ger jobbet en stimulerande och utmanande karaktär.

Kontakt och ansökan

För att söka tjänsten klickar du på knappen Ansök nedan där du registrerar ditt CV och personliga brev. Observera att urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast, dock senast den 30 september 2020.  Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till oss enligt kontaktuppgifterna nedan.

 




Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är fler än 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi 2300 personer i hela koncernen och 2019 omsatte koncernen över 6 miljarder SEK. Visa mindre

Säljare bank och försäkring

Beskrivning  Som säljare bank och försäkring på Länsförsäkringar kommer du att vara kontorets ansikte utåt. Du är den första personen våra kunder möter på kontoret och har ett viktigt ansvar att förmedla rätt kund till rätt kanal inom alla våra affärsområden.    Arbetsuppgifter  Din arbetsplats kommer att vara i fronten på kontoret där du hanterar kundens ärenden vid spontanbesök. Du kommer att arbeta inom både bank och privat försäkring. Kundservice o... Visa mer
Beskrivning 
Som säljare bank och försäkring på Länsförsäkringar kommer du att vara kontorets ansikte utåt. Du är den första personen våra kunder möter på kontoret och har ett viktigt ansvar att förmedla rätt kund till rätt kanal inom alla våra affärsområden. 
 
Arbetsuppgifter 
Din arbetsplats kommer att vara i fronten på kontoret där du hanterar kundens ärenden vid spontanbesök. Du kommer att arbeta inom både bank och privat försäkring. Kundservice och utveckling av kundrelationer är också en central del av ditt arbete. Du kommer vidare också att delta i kontorets administrativa kontorsgöromål.
 
Kvalifikationer 
Som bakgrund har du arbetslivserfarenhet från arbete som säljare privatförsäkring, kundtjänst bank eller liknande erfarenheter. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi. Vi förutsätter att du behärskar svenska väl i tal och skrift samt har mycket god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. 
 
Personliga egenskaper 
Du som söker denna tjänst är en positiv lagspelare med en proaktiv förmåga som sätter kunden och affären i centrum. Du uppskattar ett serviceorienterat och varierat arbete med ett högt arbetstempo. 
 
Villkor 
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är ett vikariat till 2019-12-31 med möjlighet till förlängning. Placering på kontoret i Vänersborg. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 31 augusti.
 
ANSÖK HÄR!  https://lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/signin/LOGIN?successUrl=/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/applyjob/jobrq000000000003560?reqNo=3520
 
Kontakt
Johanna Svedung, Kontorschef  Telefon: 0521-27 31 09
Roger Rönnerhag, HR Rekrytering Telefon: 0521-27 30 26 
Facklig företrädare Anne-Christine Öhling (FTF) Telefon: 0521-27 30 10 Visa mindre