Lediga jobb som Logistiker i Vänersborg

Se lediga jobb som Logistiker i Vänersborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vänersborg som finns hos arbetsgivaren.

Vikarierande Logistikassistent till Varner Supply AB

Ansök    Maj 16    Varner Retail AB    Logistiker
Till vår Import- & Distributionsavdelning i Vänersborg söker vi nu en vikarierande logistikassistent. Som Logistikassistent arbetar du tillsammans med dina kollegor i Importteamet för att våra egenproducerade varor skall ankomma lager kostnadseffektivt, med optimal ledtid och med korrekta uppgifter i vårt affärssystem. Vår del i importprocessen är administrativ och innebär förutom dagligt samarbete med andra avdelningar inom företaget också kontakt med lev... Visa mer
Till vår Import- & Distributionsavdelning i Vänersborg söker vi nu en vikarierande logistikassistent. Som Logistikassistent arbetar du tillsammans med dina kollegor i Importteamet för att våra egenproducerade varor skall ankomma lager kostnadseffektivt, med optimal ledtid och med korrekta uppgifter i vårt affärssystem. Vår del i importprocessen är administrativ och innebär förutom dagligt samarbete med andra avdelningar inom företaget också kontakt med leverantörer och transportörer.

Din profil
Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och är noggrann, strukturerad och har ett bra ordningssinne. Vi tror att du tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter och kan planera, prioritera och vara flexibel vid behov. Du känner dig trygg i att arbeta administrativt och ser hellre möjligheter och utmaningar än problem.

För att lyckas i rollen tror vi du har följande egenskaper och kompetenser.

- Fullständig gymnasieutbildning.
- Påbörjad eller avslutad vidareutbildning inom ekonomi, logistik eller liknande.
- Erfarenhet av administrativt arbete.
- Vana av officepaketet och goda kunskaper i excel.
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift (svenska och engelska).

Vi erbjuder
En möjlighet att vara med och bidra till Varners logistik. Organisationen är platt och informell, karaktäriseras av kommersiellt fokus, högt tempo med korta beslutsvägar, enkelhet och passion.

Arbetsuppgifter:

- Administrationen och kontroll att data från transportörer, leverantörer och inköpsorder överensstämmer och är korrekt.
- Hantera/kontrollera importdokument från våra leverantörer.
- Arbeta med avstämning, uppdatering, ekonomiskt varumottag och fakturakontroll i bolagets affärssystem.
- Underhålla, övervaka, agera på och rapportera avvikelser inom varuflödet.

Tjänsten är ett vikariat till och med 31 augusti 2022, med start enligt överenskommelse. Placeringsort Vänersborg. Rekrytering sker löpande med sista ansökningsdatum 2022-05-31.

Har du frågor om tjänsten kontakta Teamleader Import Therese Ottosson via [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Varner är en av Skandinaviens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland, Island och Danmark.

Vårt centrallager är beläget i Vänersborg och från denna högautomatiserade anläggningen förser vi Varnerkoncernens samtliga butiker & online-kunder med varor. Kunden är alltid i fokus för oss såväl i butik som online och vi arbetar varje dag för att ge våra kunder den bästa handelsupplevelsen. Varner har en stark och transparent prestationskultur där ansvar och hållbarhet är centralt. Visa mindre

Servicekoordinator till Vänersborg

Företagsinformation Brandt Bil är en bilkoncern som säljer Dacia, Ford, Mazda, MG, Renault och Volvo. Bolaget startades 1929 av familjen Brandt, som fortfarande är ägare till bolaget. Koncernen har 32 anläggningar på 18 orter med drygt 600 anställda. Koncernens ledstjärna är "Vi finns i din närhet" och på Brandt Bil arbetar vi utifrån värdeorden Personligt, Engagemang och Trygghet. Beskrivning På Brandt Lastvagnar arbetar i dagsläget cirka 90 medansva... Visa mer
Företagsinformation
Brandt Bil är en bilkoncern som säljer Dacia, Ford, Mazda, MG, Renault och Volvo.

Bolaget startades 1929 av familjen Brandt, som fortfarande är ägare till bolaget.
Koncernen har 32 anläggningar på 18 orter med drygt 600 anställda.

Koncernens ledstjärna är "Vi finns i din närhet" och på Brandt Bil arbetar vi utifrån värdeorden Personligt, Engagemang och Trygghet.

Beskrivning
På Brandt Lastvagnar arbetar i dagsläget cirka 90 medansvariga. Brandt Lastvagnar AB är auktoriserad återförsäljare av Volvo Lastvagnar och Volvo Bussar. Vi säljer, servar och reparerar Volvos lastbilar och bussar. Vi söker nu en kundfokuserad och driven servicekoordinator till Brandt Lastvagnar.

Arbetsuppgifter
Som Servicekoordinator har du till uppgift att planera och kalla in våra kunders fordon enligt servicescheman och fordonsstatus med bland annat hjälp av fjärrdiagnostik av fordon. Du ska även säkerställa att tilläggsarbeten och specifika kundönskemål tas om hand och planeras till servicetillfället. Du ansvarar för merförsäljning av service och arbetar strategiskt. 

Tjänsten är en nyckelroll för att upprätta en hög förplaneringsgrad och en 
bibehållen hög tillgänglighet för alla fordon. I tjänsten ingår också att inneha samordningsansvar för ackreditering enligt ISO 17020. 

Placeringsort är Vänersborg men eftersom tjänsten är central och du kommer arbeta mot samtliga fem lastvagnsanläggningar kan placeringsort diskuteras.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens, god datavana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har servicekänsla och ser värdet av uppföljning, administration och dokumentation. Du är noggrann och strukturerad, van vid att arbeta med flera kontaktytor samt har en förmåga att bygga relationer. Du kommer att vara en viktig spelare i vår serviceorganisation. 

Som person är du serviceorienterad, kommunikativ, lyhörd, proaktiv, analytisk och 
kvalitetsmedveten. Vi ser gärna att du har vana ifrån serviceplanering och uppföljning. 
Meriterande om du tidigare arbetat med relationsbaserad serviceförsäljning och har ett tekniskt 
intresse. 

Villkor
Provanställning sex månader och därefter tillsvidareanställning
Vi tillämpar löpande urval vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag Visa mindre

Logistikassistent till vår kund i Trestad

Ansök    Okt 2    Adecco Sweden AB    Logistiker
Om tjänsten Som logistikassistent hos vår kund i Trestad kommer du främst att arbeta på importavdelningen. Du kommer att arbeta administrativt och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av hantering av fakturor och andra dokument. Du kommer även att ha kontakt med leverantörer och stämma av inköpsordrar samt se till att affärssystemet är uppdaterat och att detta överensstämmer med det gods som kommer in. Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp be... Visa mer
Om tjänsten
Som logistikassistent hos vår kund i Trestad kommer du främst att arbeta på importavdelningen. Du kommer att arbeta administrativt och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av hantering av fakturor och andra dokument. Du kommer även att ha kontakt med leverantörer och stämma av inköpsordrar samt se till att affärssystemet är uppdaterat och att detta överensstämmer med det gods som kommer in. Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp bestående av 4-5 personer och arbetstiderna är flexibla mellan 07:00-17:00.

Tjänsten som logistikassistent är ett konsultuppdrag med start omgående. Till en början är uppdraget på 5 månader men det finns möjligheter till direktanställning hos kunden.

Om dig
Vi söker dig med ett stort intresse för logistik och en relevant vidareutbildning. Du vill förstå processen och har en vilja att utvecklas och lära dig mer på området. Vi ser gärna att du har relevant erfarenhet från administrativt logistikarbete sedan tidigare och du bör ha grundläggande kunskaper av Excel och Officepaketet. Om du har viss erfarenhet av ekonomi ses detta som meriterande.

Vidare ser vi att du är en noggrann person som trivs med att arbeta administrativt.

Viktigt för tjänsten är:
-Fullständig gymnasial utbildning och en relevant vidareutbildning
-Grundläggande kunskaper av Excel och Officepaketet
-Svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Sandra Tinsveds via [email protected].

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Logistikassistent, Logistik, Administration, Adecco, Trestadområdet, Trollhättan, Uddevalla, Vänersborg Visa mindre