Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Vänersborg

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Vänersborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vänersborg som finns hos arbetsgivaren.

Vi söker en fälttekniker till Vänersborg

Fälttekniker sökes till Vänersborg! Arbetsuppgifterna som fälttekniker är varierande och utvecklande samt lite olika från kund till kund. Gillar du att få röra på dig i jobbet, möta olika kunder och lära nya produkter, då kan detta arbete passa dig! Jobbet innebär installationer, felsökning, reparationer av kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Kunderna är inom finans, handel, kontor och du komm... Visa mer
Fälttekniker sökes till Vänersborg!

Arbetsuppgifterna som fälttekniker är varierande och utvecklande samt lite olika från kund till kund. Gillar du att få röra på dig i jobbet, möta olika kunder och lära nya produkter, då kan detta arbete passa dig!

Jobbet innebär installationer, felsökning, reparationer av kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Kunderna är inom finans, handel, kontor och du kommer utföra service och hantera incidenter. Du arbetar i Vänersborg med omnejd, resor till andra orter i närområdet förekommer. För att kunna utföra arbetet krävs B-körkort och egen bil. Självklart ersätter vi dig med milersättning och eventuella extra avgifter såsom parkering m.m. som krävs inom tjänsten

Arbetstiderna är under kontorstider på vardagar, i början kommer du få upplärning av en av våra andra tekniker. Rollen är en tillsvidareanställning med provanställning via Barona.

Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter är:

·       Butiksinstallationer (Kassasystem, nätverk, servrar)
·       PC och Server (Installation felsökning)
·       Nätverkskomponenter (Installation felsökning Switchar, accesspunkter)
·       Installation och felsökning av mjukvara såsom Microsoft Windows
·       Installation och felsökning av hårdvara

Vem är du?

·       Du har viss erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare och annan kringutrustning.
·       Du är bevandrad i Windows-miljö och van med att arbeta självständigt såväl som i team.
·       Som person är du kommunikativ, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt ute hos kund, och uppskattar att jobba tillsammans med andra för att uppnå era mål.
·       Du är händig och har ett tekniskt intresse som syns i ditt arbete.
·       Du pratar svenska och engelska obehindrat och har B-körkort.

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Välkommen med din ansökan. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare, Terese Hammargren ([email protected]) eller Linnea Lundström ([email protected])

 Vi ser fram emot att få läsa din ansökan! Visa mindre

Vi söker en fälttekniker till Vänersborg

Fälttekniker sökes till Vänersborg! Arbetsuppgifterna som fälttekniker är varierande och utvecklande samt lite olika från kund till kund. Gillar du att få röra på dig i jobbet, möta olika kunder och lära nya produkter, då kan detta arbete passa dig! Jobbet innebär installationer, felsökning, reparationer av kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Kunderna är inom finans, handel, kontor och du komm... Visa mer
Fälttekniker sökes till Vänersborg!

Arbetsuppgifterna som fälttekniker är varierande och utvecklande samt lite olika från kund till kund. Gillar du att få röra på dig i jobbet, möta olika kunder och lära nya produkter, då kan detta arbete passa dig!

Jobbet innebär installationer, felsökning, reparationer av kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Kunderna är inom finans, handel, kontor och du kommer utföra service och hantera incidenter. Du arbetar i Vänersborg med omnejd, resor till andra orter i närområdet förekommer. För att kunna utföra arbetet krävs B-körkort och egen bil. Självklart ersätter vi dig med milersättning och eventuella extra avgifter såsom parkering m.m. som krävs inom tjänsten

Arbetstiderna är under kontorstider på vardagar, i början kommer du få upplärning av en av våra andra tekniker. Rollen är en tillsvidareanställning med provanställning via Barona.

Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter är:

·       Butiksinstallationer (Kassasystem, nätverk, servrar)
·       PC och Server (Installation felsökning)
·       Nätverkskomponenter (Installation felsökning Switchar, accesspunkter)
·       Installation och felsökning av mjukvara såsom Microsoft Windows
·       Installation och felsökning av hårdvara

Vem är du?

·       Du har viss erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare och annan kringutrustning.
·       Du är bevandrad i Windows-miljö och van med att arbeta självständigt såväl som i team.
·       Som person är du kommunikativ, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt ute hos kund, och uppskattar att jobba tillsammans med andra för att uppnå era mål.
·       Du är händig och har ett tekniskt intresse som syns i ditt arbete.
·       Du pratar svenska och engelska obehindrat och har B-körkort.

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Välkommen med din ansökan. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare, Terese Hammargren ([email protected]) eller Linnea Lundström ([email protected])

 Vi ser fram emot att få läsa din ansökan! Visa mindre

Vi söker en fälttekniker till Vänersborg

Fälttekniker sökes till Vänersborg! Arbetsuppgifterna som fälttekniker är varierande och utvecklande samt lite olika från kund till kund. Gillar du att få röra på dig i jobbet, möta olika kunder och lära nya produkter, då kan detta arbete passa dig! Jobbet innebär installationer, felsökning, reparationer av kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Kunderna är inom finans, handel, kontor och du komm... Visa mer
Fälttekniker sökes till Vänersborg!

Arbetsuppgifterna som fälttekniker är varierande och utvecklande samt lite olika från kund till kund. Gillar du att få röra på dig i jobbet, möta olika kunder och lära nya produkter, då kan detta arbete passa dig!

Jobbet innebär installationer, felsökning, reparationer av kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Kunderna är inom finans, handel, kontor och du kommer utföra service och hantera incidenter. Du arbetar i Vänersborg med omnejd, resor till andra orter i närområdet förekommer. För att kunna utföra arbetet krävs B-körkort och egen bil. Självklart ersätter vi dig med milersättning och eventuella extra avgifter såsom parkering m.m. som krävs inom tjänsten

Arbetstiderna är under kontorstider på vardagar, i början kommer du få upplärning av en av våra andra tekniker. Rollen är en tillsvidareanställning med provanställning via Barona.

Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter är:

·       Butiksinstallationer (Kassasystem, nätverk, servrar)
·       PC och Server (Installation felsökning)
·       Nätverkskomponenter (Installation felsökning Switchar, accesspunkter)
·       Installation och felsökning av mjukvara såsom Microsoft Windows
·       Installation och felsökning av hårdvara

Vem är du?

·       Du har viss erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare och annan kringutrustning.
·       Du är bevandrad i Windows-miljö och van med att arbeta självständigt såväl som i team.
·       Som person är du kommunikativ, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt ute hos kund, och uppskattar att jobba tillsammans med andra för att uppnå era mål.
·       Du är händig och har ett tekniskt intresse som syns i ditt arbete.
·       Du pratar svenska och engelska obehindrat och har B-körkort.

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Välkommen med din ansökan. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare, Terese Hammargren ([email protected]) eller Linnea Lundström ([email protected])

 Vi ser fram emot att få läsa din ansökan! Visa mindre

Medarbetare till vår IT-support

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från hela länsförsäkringsgruppen.
Arbetsuppgifter
* Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten
* Arbeta aktivt med förbättringar av processer
* Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens
På sikt ta utvecklat ansvar för eget kompetensområde

Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma.

Vem är du?
Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Office. Då kommunikationen med våra användare till större delen sker via telefon, är det viktigt att du är bekväm med telefon som arbetsverktyg. Meriterande är flerårig arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket samt kunskap om processorienterat arbete. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort.
Som person är du en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel.

Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Frågor besvaras av Chef servicedesk, Tobias Törnqvist: 072-5023018 eller IT-chef Camilla Persson: 070-2304231
Facklig företrädare: Anci Öhling: 0521 - 27 30 10.



Sista ansökningsdag: 2022-08-21 Visa mindre

Medarbetare till vår IT-support

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från hela länsförsäkringsgruppen.
Arbetsuppgifter
* Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten
* Arbeta aktivt med förbättringar av processer
* Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens
På sikt ta utvecklat ansvar för eget kompetensområde

Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma.
Vem är du?
Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Office. Då kommunikationen med våra användare till större delen sker via telefon, är det viktigt att du är bekväm med telefon som arbetsverktyg. Meriterande är flerårig arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket samt kunskap om processorienterat arbete. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort.
Som person är du en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel.
Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Frågor besvaras av Chef servicedesk, Tobias Törnqvist: 072-5023018 eller IT-chef Camilla Persson: 070-2304231
Facklig företrädare: Anci Öhling: 0521 - 27 30 10.

Sista ansökningsdag: 2022-08-21 Visa mindre

Projektledare/Utbildare till IT-avdelningen

Vill du vara med och utveckla en av Sveriges mest expansiva bilhandlare? Vi på Brandt söker nu en medansvarig till vår IT-avdelning. Är du serviceinriktad och brinner för teknik? Då kan det vara dig vi söker! Företagsinformation Brandt Bil startades 1929 av familjen Brandt, som fortfarande är ägare till bolaget. Koncernen består av fyra företag, Bröderna Brandt Personbilar AB, Bröderna Brandt Lastvagnar AB, Brandt Fordon AB och Brandt Båt AB - och har... Visa mer
Vill du vara med och utveckla en av Sveriges mest expansiva bilhandlare?
Vi på Brandt söker nu en medansvarig till vår IT-avdelning.

Är du serviceinriktad och brinner för teknik?
Då kan det vara dig vi söker!
Företagsinformation
Brandt Bil startades 1929 av familjen Brandt, som fortfarande är ägare till bolaget.

Koncernen består av fyra företag, Bröderna Brandt Personbilar AB, Bröderna Brandt Lastvagnar AB, Brandt Fordon AB och Brandt Båt AB - och har totalt 27 anläggningar på 17 orter.
Koncernen har idag ca: 600 anställda.
Vår ledstjärna är långsiktigt nöjda kunder till vilka vi erbjuder ett utbud av varor och tjänster så att deras totala fordonsbehov tillgodoses.

Tjänstebeskrivning
Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik.
Om du gillar förändring och nya utmaningar, då skall du söka till oss!

Du kommer främst arbeta med utbildning, projektledning och IT-support för hela koncernen.

Stor vikt kommer att ligga på arbete och utbildning i Microsofts Office 365-produktportfölj så som Teams, Sharepoint och Onedrive men även interna IT-system för att höja kompetensen hos koncernens medansvariga.
Vid införande av nya system och processer kommer ditt arbete bestå av dokumentering, framtagning av manualer och instruktionsfilmer för digital utbildning men även utbildning i utbildningslokal inför medansvariga.

Kvalifikationer
Du är flexibel och proaktiv i ditt arbete samt har lätt för att samarbeta. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Du är strukturerad och målinriktad och har förmåga att självständigt ta till dig ny kunskap inom IT.

Vi tror att du brinner för projektledning och utbildning inom IT.

Vi tror att du är framåt, kommunikativ och social person med god förmåga att lära ut dina kunskaper.

Du har mycket goda kunskaper inom Office365-portföljen och drivs av att ständigt utvecklas och ta till dig nya kunskaper.

Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

B-körkort erfordras.

Meriterande
- Tidigare erfarenhet av projektledning och utbildning
- Dokumenterad utbildning i Sharepoint online, Teams, Onedrive och övriga program i Office365-portföljen.
- Tidigare erfarenhet av utbildningssystemet Nanonlearning från Junglemap


Villkor
Provanställning sex månader och därefter tillsvidareanställning.

Vi tillämpar löpande urval vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Visa mindre

Supporttekniker till IT-avdelningen

Vill du vara med och utveckla en av Sveriges mest expansiva bilhandlare? Vi på Brandt söker nu en medansvarig till vår IT Servicedesk. Är du serviceinriktad och brinner för teknik? Då kan det vara dig vi söker! Företagsinformation Brandt Bil startades 1929 av familjen Brandt, som fortfarande är ägare till bolaget. Koncernen består av tre företag, Bröderna Brandt Personbilar AB, Bröderna Brandt Lastvagnar AB och Brandt Fordon AB - och har totalt 25 anlä... Visa mer
Vill du vara med och utveckla en av Sveriges mest expansiva bilhandlare?
Vi på Brandt söker nu en medansvarig till vår IT Servicedesk.

Är du serviceinriktad och brinner för teknik?
Då kan det vara dig vi söker!
Företagsinformation
Brandt Bil startades 1929 av familjen Brandt, som fortfarande är ägare till bolaget.
Koncernen består av tre företag, Bröderna Brandt Personbilar AB, Bröderna Brandt Lastvagnar AB och Brandt Fordon AB - och har totalt 25 anläggningar på 17 orter. Koncernen har idag ca: 600 anställda. Vår ledstjärna är långsiktigt nöjda kunder till vilka vi erbjuder ett utbud av varor och tjänster så att deras totala fordonsbehov tillgodoses.

Tjänstebeskrivning
Som supporttekniker i Servicedesk kommer du dagligen arbeta med användarstöd och support inom IT, ta emot ärenden via telefon och ärendehanteringssystemet TOPdesk.
Du kommer även arbeta med registervård i olika verksamhetssystem, installation och beställning av hårdvara så som datorer, telefoner och datortillbehör.
Du kommer arbeta i ett team tillsammans med två andra supporttekniker i 1st Line, vid behov av djupare felsökning eskalerar ni ärendet till 2nd Line.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat några år i en liknande roll och är redo att prova något nytt eller har tidigare erfarenhet av kundservice samt ett stort intresse för IT.
Vi tror att du är serviceinriktad, kommunikativ och en social person med god förmåga att organisera och prioritera.
Du har grundläggande kunskaper inom Office365-portföljen och inte främmande för att lära dig nya IT-system.
Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort erfordras.

Meriterande
- Tidigare erfarenhet av 1st-line support
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
- Kunskap i Microsoft Active Directory
- Kunskap i telefonväxelsystem

Villkor
Provanställning sex månader och därefter tillsvidareanställning.
Vi tillämpar löpande urval vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Visa mindre

Arbeta hemifrån med teknisk kundtjänst inom hela Sverige!

Vi på Webhelp utlovar ett utmanande och kunskapsgivande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som är självständig, trivs med att jobba med utsatta mål, alltid vill hjälpa till och vill utvecklas! Arbeta heltid med teknisk support hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige! Som teknisk rådgivare på Webhelp är du kundernas stöttepelare vid frågor och tekniska problem vad gäller deras produkter, tex. smartphones, surfplattor och datorer. Du k... Visa mer
Vi på Webhelp utlovar ett utmanande och kunskapsgivande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som är självständig, trivs med att jobba med utsatta mål, alltid vill hjälpa till och vill utvecklas!
Arbeta heltid med teknisk support hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige!
Som teknisk rådgivare på Webhelp är du kundernas stöttepelare vid frågor och tekniska problem vad gäller deras produkter, tex. smartphones, surfplattor och datorer.
Du kommer hantera inkommande samtal där du kommer bemöta en blandning av enklare och komplexa ärenden över telefon.
Anställningen börjar med en tre veckor intensiv distansutbildning där du får lära dig grunderna för tillvägagångssätten till hur man hittar resurser och hur man felsöker kunders problem.
I den här tjänsten kommer du att arbeta hemifrån permanent, dvs. även efter att pandemin avtar. På så vis får du möjligheten att starta en intressant karriär där du känner dig hemma!
Vi söker dig som är självständig, gärna har erfarenhet av iOS och/eller macOS och...
Är en teknikintresserad person, som trivs med uppsatta mål och kontinuerlig uppföljning. Att ge service av bästa kvalité är något du alltid strävar efter.
Har godkända gymnasiebetyg i svenska och engelska.
Ett plus är om du har erfarenhet av iOS och/eller macOS eller jämförbar teknik.
Bor i Sverige (OBS du måste jobba på din folkbokförda adress i Sverige, dvs inte utomlands)

Vi erbjuder en heltidstjänst, att lära dig användbara tekniska kunskaper samt...
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med goda möjligheter till förlängning.
Friskvårdsbidrag.
Kollektivavtal är en självklarhet för oss. Läs mer om lön och anställningsvilkor via länken på nästa sida.

Intresserad? Ansök nu!
Som en del i rekryteringsprocessen kommer ett separat mail med ett test att skickas ut till dig. För att kunna gå vidare i processen behöver detta test göras. Vid eventuell intervju behöver betyg i svenska och engelska från gymnasiet alternativt annat studiebevis kunna visas upp.
START: 2022-05-06
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
ARBETSTIDER: Heltid, varierande arbetstider måndag – söndag kl 08.00 – 20.00
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-04-27, men urval sker löpande så sök så snart som möjligt!
PLACERINGSORT: Valfritt, du arbetar permanent hemifrån. Officiellt kommer du att tillhöra kontoret i Göteborg.
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

IT-supportspecialist

Beskrivning IT-kontoret är idag 28 anställda och ansvarar för drift, service, samordning samt utveckling av den datatekniska infrastrukturen i Vänersborg. Vår centrala miljö är i första hand baserad på Microsoftprodukter med någon Linuxserver som komplement.  Som klientdator använder vi Intelbaserade datorer och Ipads där samtliga användare når sina egna eller gemensamma resurser i vårt kommungemensamma nätverk. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta på ... Visa mer
Beskrivning
IT-kontoret är idag 28 anställda och ansvarar för drift, service, samordning samt utveckling av den datatekniska infrastrukturen i Vänersborg.

Vår centrala miljö är i första hand baserad på Microsoftprodukter med någon Linuxserver som komplement.  Som klientdator använder vi Intelbaserade datorer och Ipads där samtliga användare når sina egna eller gemensamma resurser i vårt kommungemensamma nätverk.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på IT-kontoret tillsammans med våra IT-tekniker inom drift och support.
Huvuddelen av arbetet består av IT-support mot kommunens personal och elever med support, felsökning och installation av deras datorer och kringutrustning.

Kvalifikationer
Du ska ha en lämplig bakgrund för att klara arbetsuppgifterna. Detta innebär att Du har minst utbildning med IT-inriktning på gymnasienivå eller likvärdigt och har god vana att arbeta med datorer och kringutrustning. Du ska ha förståelse för IT-infrastruktur, samt ha en ambition att vidareutveckla dig inom IT-området. Du ska vara utpräglat serviceinriktad och ha lätt för att samarbeta med kollegor och användare. Vi värdesätter personliga egenskaper som flexibilitet och initiativkraft. Då det kommer att ingå administrativa uppgifter i det dagliga arbetet, måste du vara noggrann och ha god administrativ förmåga.

Då det förekommer resor i arbetet, krävs körkort för personbil.

Villkor

Tjänsten är en visstidsanställning till och med 2022-12-31.
Intervjuer kommer genomföras löpande.

Övrigt

Vänersborgs kommun - attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet


Olika är normen! Hos oss är mångfald positivt, alla är vi olika och det är en tillgång. Vi arbetar även aktivt med att skapa ett hållbart arbetsliv och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser.


Kommunen nyttjar vår tids möjligheter att ge nya medarbetare en introduktion direkt vid start! Är du nyfiken på att prova introduktionen redan nu och få veta mer om hur vi arbetar i Vänersborgs kommun? http://introduktion.vanersborg.se/ genom att välja avsnitt och skriv in ditt namn för att få ett diplom efter genomförd introduktion. Ditt namn registreras ingenstans.


Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - surfa in på vår sida https://www.vanersborg.se/jobb.

Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/lediga-jobb-i-vanersborgs-kommun/fackliga-organisationer.html

Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Visa mindre

It - Servicedeskmedarbetare

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet

Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från hela länsförsäkringsgruppen.

Arbetsuppgifter
* Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten
* Arbeta aktivt med förbättringar av processer
* Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens
På sikt ta utvecklat ansvar för eget kompetensområde

Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma.

Vem är du?

Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Office. Då kommunikationen med våra användare till större delen sker via telefon, är det viktigt att du är bekväm med telefon som arbetsverktyg. Meriterande är flerårig arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket samt kunskap om processorienterat arbete. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort.

Som person är du en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor besvaras av IT-chef Camilla Persson: 070-230 42 31



Sista ansökningsdag: 2021-12-16 Visa mindre

It - Servicedeskmedarbetare

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling... Visa mer
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet

Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från hela länsförsäkringsgruppen.

Arbetsuppgifter
* Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten
* Arbeta aktivt med förbättringar av processer
* Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens
På sikt ta utvecklat ansvar för eget kompetensområde

Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma.

Vem är du?

Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Office. Då kommunikationen med våra användare till större delen sker via telefon, är det viktigt att du är bekväm med telefon som arbetsverktyg. Meriterande är flerårig arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket samt kunskap om processorienterat arbete. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort.

Som person är du en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor besvaras av IT-chef Camilla Persson: 070-230 42 31



Sista ansökningsdag: 2021-12-16 Visa mindre

Medarbetare till Servicedesk - IT

Beskrivning Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från 20 länsförsäkringsbolag. Du kommer också delvis att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till Servicedesk. Arbetsuppgifter Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten med bolagets mål i fokus Arbeta aktivt med förbättringar av processer Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompeten... Visa mer
Beskrivning
Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från 20 länsförsäkringsbolag. Du kommer också delvis att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till Servicedesk.
Arbetsuppgifter
Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten med bolagets mål i fokus
Arbeta aktivt med förbättringar av processer
Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens
Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Office. Då kommunikationen med våra användare till större delen sker via telefon, är det viktigt att du är bekväm med telefon som arbetsverktyg. Meriterande är flerårig arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket, kunskap om processorienterat arbete samt kunskaper inom IT- och informationssäkerhet. Tidigare arbete i ärendehanteringssystem är något som vi också ser som värdefullt. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort.
Personliga egenskaper
Som person är du en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Sista ansökningsdag är 2021-01-31. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
ANSÖK ENDAST VIA DENNA LÄNK!
https://lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/signin/LOGIN?successUrl=/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/applyjob/jobrq000000000004740?reqNo=4740
Kontaktpersoner:
Rekryterande chef: Jesper Strandell, telefon: 079-0605019
HR-ansvarig rekrytering: Roger Rönnerhag, telefon: 0521 - 27 30 26
Facklig representant, FORENA: Ann-Christine Öhling: telefon: 0521-27 30 10 Visa mindre

Medarbetare till Servicedesk - IT

Beskrivning Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från 20 länsförsäkringsbolag. Du kommer också delvis att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till Servicedesk. Arbetsuppgifter Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten med bolagets mål i fokus Arbeta aktivt med förbättringar av processer Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompeten... Visa mer
Beskrivning
Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från 20 länsförsäkringsbolag. Du kommer också delvis att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till Servicedesk.
Arbetsuppgifter
Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten med bolagets mål i fokus
Arbeta aktivt med förbättringar av processer
Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens
Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Office. Då kommunikationen med våra användare till större delen sker via telefon, är det viktigt att du är bekväm med telefon som arbetsverktyg. Meriterande är flerårig arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket, kunskap om processorienterat arbete samt kunskaper inom IT- och informationssäkerhet. Tidigare arbete i ärendehanteringssystem är något som vi också ser som värdefullt. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort.
Personliga egenskaper
Som person är du en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Sista ansökningsdag är 2020-08-16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
ANSÖK ENDAST VIA DENNA LÄNK!
https://lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/signin/LOGIN?successUrl=/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/applyjob/jobrq000000000004240?reqNo=4240

Kontaktpersoner:
Rekryterande chef: Jesper Strandell, telefon: 079-0605019
HR-ansvarig rekrytering: Roger Rönnerhag, telefon: 0521 - 27 30 26
Facklig representant, FORENA: Ann-Christine Öhling: telefon: 0521-27 30 10 Visa mindre

Vänersborgs tingsrätt söker IT-administratör

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led. Så fungerar domstolarna    Vill du bli en av oss och arbeta i en av samhällets viktigaste verksamheter tillsammans med kunniga och drivna kollegor? Har du en utpräglad känsla för service och trivs i en föränderlig ar... Visa mer
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



Så fungerar domstolarna 


 




Vill du bli en av oss och arbeta i en av samhällets viktigaste verksamheter tillsammans med kunniga och drivna kollegor? Har du en utpräglad känsla för service och trivs i en föränderlig arbetsmiljö? Delar du de statliga värdegrunderna som står för rättssäkerhet, kompetens och hänsyn? Vill du bidra till och aktivt delta i tingsrättens fortgående utvecklingsarbete?

Det här får du arbeta med
Vänersborgs tingsrätt söker en IT-administratör till den administrativa enheten.

Tjänsten innebär arbete med IT- och tekniksupport där en viktig del är att bidra med snabb och kvalitativ service och stöd till tingsrättens medarbetare. Du kommer i huvudsak att arbeta med följande:

- Användarsupport såsom administration av behörigheter, installation av hårdvara och mjukvara samt felsökning av datorer och skrivare
- Eskalera ärenden till Domstolsverkets IT-support
- Byte av trasig eller gammal utrustning samt flytt av utrustning
- Hålla dokumentation och rutiner uppdaterade samt skriva lathundar och användarguider
- Initiera och hålla interna utbildningar

Vi söker dig som
Har minst två års erfarenhet av support i service desk. Du ska ha mycket goda kunskaper i Windows 10 och Officepaketet. Vidare krävs goda kunskaper i AD, Exchange och EpiServer samt mobiltelefoni/mail i mobilen och skrivarhantering exempelvis "follow-me-Print" och generell felsökning av skrivare. Kunskaper i AV-teknik är önskvärda men inget krav. Kunskap i digital utveckling och arbete inom ITIL är meriterande likaså kan erfarenhet av arbete på myndighet, gärna domstol, vara meriterande.

Som person är du bra på att arbeta självständigt och i grupp. Du har hög ansvars- och servicekänsla och en god förmåga att skapa samt vårda kontakter inte minst på den egna arbetsplatsen. Det är viktigt att du är lösningsfokuserad, har ett flexibelt förhållningssätt till arbetsuppgifter, håller dig uppdaterad inom området och har ett tekniskt intresse. Det är också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i rekryteringen.

Särskilt om din ansökan
Vi vill att du i ditt personliga brev motiverar vad det är som lockar dig med att arbeta som IT-administratör och vad just du vill bidra med.

Om anställningen
Tjänsterna avser en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Tingsrätten använder tester vid rekryteringen.

Vilka är vi
Vänersborgs tingsrätt är en av de större tingsrätterna i landet med cirka 90 medarbetare. Tingsrätten är en modern arbetsplats med centralt och vackert belägna lokaler i Vänersborg, med goda pendlingsmöjligheter t.ex. från Göteborg. Tingsrätten är indelad i tre målavdelningar och en administrativ enhet. Två av målavdelningarna (avdelning 2 och 3) utgör Mark- och miljödomstol. På avdelning 1 (den allmänna avdelningen) handläggs brottmål, tvistemål, konkurser och domstolsärenden. På tingsrätten tjänstgör rådmän, tekniska råd, beredningsjurister, notarier, domstolshandläggare och administrativ personal. För mer information om tingsrätten kan du besöka https://www.domstol.se/vanersborgs-tingsratt/

 
 




För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Medarbetare till Servicedesk - IT

Beskrivning Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från 18 länsförsäkringsbolag. Du kommer också delvis att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till Servicedesk.  Arbetsuppgifter  • Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten med bolagets mål i fokus  • Arbeta aktivt med förbättringar av processer  • Arbeta aktivt med att höja användarnas I... Visa mer
Beskrivning
Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från 18 länsförsäkringsbolag. Du kommer också delvis att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till Servicedesk. 
Arbetsuppgifter 
• Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten med bolagets mål i fokus 
• Arbeta aktivt med förbättringar av processer 
• Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens 

Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma. 


Kvalifikationer 
Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Office. Meriterande är kunskap om processorienterat arbete och kunskaper inom IT- och informationssäkerhet. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort. 

Personliga egenskaper 
Som person är du en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har lätt för att prioritera och dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. 

Villkor  
Tjänsten är en visstidsanställning till 20201231, med möjlighet till förlängning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Sista ansökningsdag är 2020-02-16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
ANSÖK VIA LÄNKEN:
https://lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/signin/LOGIN?successUrl=/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/applyjob/jobrq000000000003880?reqNo=3840
Kontaktpersoner: 
Rekryterande chef: Camilla Persson, telefon: 070 - 230 42 31
HR-ansvarig rekrytering: Roger Rönnerhag, telefon: 0521 - 27 30 26
Facklig representant, FORENA: Ann-Christine Öhling: telefon: 0521-27 30 10 Visa mindre

IT - Supportspecialist

IT-kontoret Vänersborgs kommun fortsätter att utvecklas och vi behöver förstärka med fler medarbetare och mer kompetens för att kunna stötta kommunens verksamheter med allt mer digitaliserade arbetssätt. IT-kontoret är idag 25 anställda och ansvarar för drift, service, samordning samt utveckling av den datatekniska infrastrukturen i Vänersborg. Vår centrala miljö är i första hand baserad på Microsoftprodukter med någon Linuxserver som komplement. Som kli... Visa mer
IT-kontoret Vänersborgs kommun fortsätter att utvecklas och vi behöver förstärka med fler medarbetare och mer kompetens för att kunna stötta kommunens verksamheter med allt mer digitaliserade arbetssätt.
IT-kontoret är idag 25 anställda och ansvarar för drift, service, samordning samt utveckling av den datatekniska infrastrukturen i Vänersborg. Vår centrala miljö är i första hand baserad på Microsoftprodukter med någon Linuxserver som komplement. Som klientdator använder vi Intelbaserade datorer och Ipads där samtliga användare når sina egna eller gemensamma resurser i vårt kommungemensamma nätverk.




ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta på IT-kontoret tillsammans med våra IT-tekniker inom drift och support.
Huvuddelen av arbetet består av IT-support mot vår pedagogiska verksamhet och där hjälpa våra elever på plats i skolan med support, felsökning och installation av deras datorer och kringutrustning.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha en lämplig bakgrund för att klara arbetsuppgifterna. Detta innebär att Du har minst utbildning med IT-inriktning på gymnasienivå eller likvärdigt och har god vana att arbeta med datorer och kringutrustning. Du ska ha förståelse för IT-infrastruktur, samt ha en ambition att vidareutveckla dig inom IT-området. Du ska vara utpräglat serviceinriktad och ha lätt för att samarbeta med kollegor och användare. Vi värdesätter personliga egenskaper som flexibilitet och initiativkraft. Då det kommer att ingå administrativa uppgifter i det dagliga arbetet, måste du vara noggrann och ha god administrativ förmåga.
Då det förekommer resor i arbetet, krävs körkort för personbil.






ÖVRIGT
Olika är normen! Hos oss är mångfald positivt, alla är vi olika och det är en tillgång. Vi arbetar även aktivt med att skapa ett hållbart arbetsliv och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser.

Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - surfa in på www.vanersborg.se/jobb

Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du på www.vanersborg.se/fackligaorganisationer

Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Visa mindre